"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2011. december 17., szombat

MÉZESKALÁCS HÁZIKÓ










Holnap, ADVENT utolsó vasárnapja lesz. Már alig vártam, hogy a szép Adventi koszorúm mellé elkészüljön, a kedves kis Mézeskalács házikó is. Lánykámmal ma korán keltünk, és a szokásos alapanyagokból, össze állítottuk a tésztát. Remekül ment a munka. Én nyújtottam a tésztát a kellő vastagságra, Krisztike pedig a sablon után kivagdosta az elemeket. Hamar tepsibe rakosgattuk, és a sütő előtt guggolva, vártuk az eredményt... Idén láttam egy jó ötletet, hogy nem tojásfehérjével ragasztgatjuk majd össze a falakat meg a tetőt, hanem szép szalaggal kötjük meg. Sokkal hamarabb elkészül és tuti, hogy nem csúszik majd széjjel, ezzel a technikával. Persze mielőtt össze kötöttük volna a házikót, előtte cukormázzal szépen feldíszítettük. Ilyen lett...Most ott pompázik az asztal közepén a gyertyák között.




Hozzávalók: 1 dl porcukor, 1 dl méz vagy szirup, 15 dkg vaj vagy margarin, 1 púpozott kiskanál szegfűszeg, 1 kiskanál fahéj, 1 púpozott kiskanál gyömbér, kevés reszelt szerecsendió, 5 dkg mandulaliszt, 33 dkg búzaliszt, 2 kiskanál szódabikarbóna.

A tészta hozzávalóit összedolgozzuk, majd a kinyújtott, kiszaggatott tésztát, egy egész éjjelen át, letakarva pihentethetjük a tepsin sütés előtt. Kb. 175 C-on, 10 percen át sütjük, a tepsin hagyjuk kihűlni. Utána díszítjük.











21 megjegyzés:

  1. Gyönyörű lett! Kislányod pedig ugyanolyan ügyes, mint az Anyukája!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szep es otletes!Aldott Adventet!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szép lett! Én még nem szántam rá magam ilyen alkotásra de ami késik nem múlik, talán jövőre. Most már ma nálam is elkészültek a mézeskalácsok. Olyan jó illat van az egész lakásban, de még a lépcső házban is. Imádom...

    VálaszTörlés
  4. Csodaszép!:)
    Mondd csak! Van ami nem szép Nálad? :P

    sherpa

    VálaszTörlés
  5. Kreatív konyha!

    Köszönöm! Remélem a kislányom örökölt tőlem egy-két jó dolgot...

    Iri!

    Köszönöm, viszont kívánom Neked is!

    Flóra!

    Köszönöm!

    Tündi!

    Én puszedlit sütök majd a jövő héten, remélem sikerül az is. Igen, ilyenkor mennyei illatok szállnak! :o))

    Sherpa!

    Köszönöm! Akad ami nálam sem szép, pl. a múltkori macaron....:o)))

    VálaszTörlés
  6. Csodás lett, nagyon aranyos a díszítés, ügyesek vagytok Krisztikével együtt:) A norvég pepperkake is cukorsziruppal készül, én is abból készítettem a díszeimet. Boldog Adventet Nektek és további jó készülődést:)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon szép lett! Olyan igazi kis mesebeli házikó!

    Szép adventi vasárnapot kívánok nektek holnapra!

    VálaszTörlés
  8. Nagyon szép lett a kis mézeskalács házikótok! Ügyesek vagytok !

    VálaszTörlés
  9. De gyönyörű! Nagyon ügyes vagy! :)

    VálaszTörlés
  10. Gyönyörű, ügyesek vagytok!! [Elképzeltem, ahogy a sütő előtt guggolva várjátok, hogy kisüljön:), aranyos lehetett]

    VálaszTörlés
  11. Gyönyörű! Nagyon ügyi! Hogy csinálod, hogy neked nem deformálódik el az oldala, nekem mindig utána kell faragni, s akkor nem olyan szép, vagy valamivel el kell tüntetni.

    VálaszTörlés
  12. Trollanyu!

    Köszönöm! Én is kívánok neked kellemes készülődést, biztos sok finomságot készítesz majd!

    Moha!

    Köszönöm, és viszont kívánom!

    Éva, Petra, Maria !

    Köszönöm! :o)))

    Adelid!

    Nem tudom, hogy miért és hogyan deformálódik el a tiéd...Talán tegyél bele kevesebb sütőport. Attól szokott jobban felpuffadni a tészta...Remélem legközelebb jó lesz majd! :o)))

    VálaszTörlés
  13. I love your pictures and I am totally with you

    VálaszTörlés
  14. Én már ragasztgattam pár házikót életem során, elég időigényes folyamat :D Gyönyörű a kis mézesház, a szalag fel is dobja, nem csak elősegíti a ház "összeszerelését" :)

    VálaszTörlés
  15. Nagyon szép, gondolom Lánykád is nagyon örül az eredménynek (bár nekem már nem menne a sütő előtti guggolás). Micsoda jó ötlet ez a szalag, álmomban nem jutott volna eszembe, hogy így kössük össze. Gyönyörű és szép dísze lehet az adventi asztalotoknak.

    VálaszTörlés
  16. Gyönyörű szép!!! Nagyon ügyesek vagytok a lánykáddal.Nem tudom itt hagyni, még nézegetem egy kicsit.:)

    VálaszTörlés
  17. Loveforfood!

    Thank you, very nice! Merry Christmas!

    Vicuska!

    Egyszer próbáld ki szalaggal, nagyon gyorsan elkészül! :o)))

    Gabi!

    Köszönöm, kedves vagy! :o))) Boldog Karácsonyt!

    Kati!

    Köszönöm! Neked is Boldog Karácsonyt!

    Gizi!

    Cuki vagy! Boldog Karácsonyt!

    VálaszTörlés
  18. Nagyon szépre sikerült és olyan hangulatosak a képek! Mintha látnám a kislányod,ahogy izgalommal várja ,hogy kisüljön a mézes:) Nagyon ügyes!!

    VálaszTörlés
  19. Szia!
    Nem tudom, hogy az előbb elment-e a hozzászólásom.
    Napok óta vadászom ennek a házikónak a sablonját, és kezdek kifutni az időből. Teljesen beleszerettem, muszáj megcsinálnom!! :)
    Tudsz esetleg vmit küldeni, mondjuk egy gyors vázlatot a méretekkel? Hatalmas segítség lenne, és még adventi jócselekedetnek is beszámít! :)
    Hálásan köszönöm előre is: Bori
    dorgo.borbala@gmail.com

    VálaszTörlés