"A kiválóság nem örökletes. A minőség nem veled születik. Csak akkor lehetsz a legjobb, ha a legjobbakkal veszed fel a versenyt."

Gundel Károly

2011. december 6., kedd

REGGELI SZÍVEK







Reggelire sütöttem ezeket a szívecskéket. Szeretem ezt az olajos tésztát, mert semleges az íze, úgy hogy lehet édesen is, és sósan is ízesíteni, és kisülve is bármivel ehető. Most csak simán készítettem el, de ha szeretnénk valamilyen ízzel készíteni, akkor a visszatekert szárak közepére lehet tenni sajtot, apróra vágott bacon szalonnát, süthető lekvárt, mákos vagy diós tölteléket...




Hozzávalók: 1/2 kg sima liszt, 1.5 dl tej, 1 dl langyos víz, 1/2 kocka friss élesztő, 1 evőkanál cukor, 2 mokkáskanál só, 4 evőkanál olaj, 1 evőkanál tejföl vagy tejszín. A lekenéshez: 1 tojás sárgája, 1 evőkanál tej.


Az élesztőt kevés cukros tejben felfuttatjuk. A lisztet tálba szitáljuk, hozzáadjuk a maradék langyos tejet, a vizet, a cukrot, a sót, az olajat, a tejfölt vagy tejszínt és a végén a felfutott élesztőt. Alaposan, hólyagosra kidolgozzuk a tésztát. Ezután letakarjuk és meleg helyen kétszeresére kelesztjük. Mikor megkelt a tészta, akkor liszttel meghintett lapra borítjuk, lazán átgyúrjuk, majd elosztjuk 10-12 darabra. Gombócokat formálunk a tészta darabokból, majd egyenként oválisra nyújtjuk őket. Ezután felcsavarjuk a tésztát, a két végét kicsit hegyesre sodorjuk a kezünkkel. Éles késsel, az egyik végén, kb. 2-3 cm-t kihagyva végig vágjuk. Ezután a két tészta "szárat" egymással szemben, a csücsök felé felcsavarjuk. A kész szíveket, sütőpapírral bélelt tepsibe rakosgatjuk, konyharuhával letakarjuk és még kb. 20 percet kelesztjük. 










Ezután, kikeverjük a tojás sárgáját, 1 evőkanál tejjel, megkenjük vele a szíveket, majd előmelegített sütőben, kb. 175 C-on, pirosra sütjük. Mikor kisültek a szívecskék, langyosra hűtjük őket. Frissen, bármivel fogyaszthatjuk. Finom, briós jellegű péksütemény.





ILLÉSKRISZ KONYHÁJA



22 megjegyzés:

  1. Erre tényleg nem tudok mást írni, mint hogy gyönyörűűű! :) Igaz, hogy lassan 11 óra, de még nem volt időm reggelizni és ebből most megennék párat egy csésze kakaóval... :P

    VálaszTörlés
  2. de nagyon klasszak.

    Gabriella, a kakaót ne említsd. szökőévben 1x iszom, de most úúúúúgy megkívántam. mellé 1 kis szívecske...

    VálaszTörlés
  3. Ha sósak is,de nagyon édesek:)

    VálaszTörlés
  4. Azta, de gyönyörűségek, milyen csodás egy ilyen reggelivel kezdeni a napot!:)

    VálaszTörlés
  5. A napsütéssel együtt kérnék szépen belőle :) Elmentettem! Mostanában úgyis gyakran vannak nálunk vendégek, mennyire kedves egy ilyen szíves reggeli:)

    VálaszTörlés
  6. Csodaszépek!! Megint megajándékoztál egy remek recepttel, még a végén teljesen rászokom az ilyenfajta finomságokra.:)

    VálaszTörlés
  7. Mesések:) Még valentin napi reggelire is nagyon jó, meglepni a párunkat egy forró kávé kíséretében:)

    VálaszTörlés
  8. Gabriella!

    Köszönöm! Én is csak a munkahelyemen ettem belőle, de nagyon ízlett magamnak! :o)))

    4Gyerek!

    Köszönöm! Sajnos kakaóm nekem sem volt hozzá...

    Aleda!

    Se nem sós, se nem édes, de ha választanék, inkább az utóbbi egy kicsit...Köszi!

    Erika!

    Köszönöm! Hétvégén szerintem újra megsütöm, annyira bejött! :o)))

    Száva!

    Örülök, hogy tetszik, vidd a receptjét bátran, nem fogsz csalódni!

    Flóra!

    Köszönöm! :o)))

    Gizi!

    De örülök! Akkor vedd úgy, hogy Neked hozta, tőlem az én Mikulásom! :o)))

    Trollanyu!

    Bizony, milyen igazad van! Valentin napra is kiváló lesz!

    VálaszTörlés
  9. Hát ezek a csigák is megérnek egy misét, nemcsak a gyömölcsös kekszek :)!

    VálaszTörlés
  10. Ezt a formázást feltétlenül ki kell próbálnom! Rendkívül guszták.
    Tetszenek a piros masnis ajándékok itt fenn! :)

    VálaszTörlés
  11. Hát mit mondhatnék?:) Csodásak. Receptet vittem.

    VálaszTörlés
  12. Nem találok szavakat! Ezek egyszerűen gyönyörűek!

    VálaszTörlés
  13. Remélem senki nem gondol hülyének, de én két keblet véltem kisejleni a művedből, ahogy hirtelen ránéztem. Milyen jó kis ötlet, hogy ez miért nem nekem jutott eszembe! :)))))

    VálaszTörlés
  14. De jó ötlet Kriszti!:-) Szépek és nagyon finomak lehetnek!:-)

    VálaszTörlés
  15. Piszke!

    Azok a kekszek nagyon megfogta, úgy hogy ki is fogom próbálni! És köszi!

    Petra!

    Köszönöm! Gondoltam, hogy ha a lakást már feldíszítettem Karácsonyra, akkor a blogomat, miért ne?!

    Kati!

    Köszönöm és nagyon szívesen! Örülök, ha tetszik! :o)))

    Csiperke!

    Köszönöm, kedves vagy!!

    Barbi!

    Benned van valami rejtett művészi hajlam! Vagy csak a képzelőerőd rendkívüli?! Nem fogod elhinni, azóta én is látom! :o))) Minden esetre mit nem adnék a gömbölyded formákért...Egyébként semmi akadálya, csak pénz és egy jó plasztikai sebész...:o)))

    Nelli!

    Köszönöm! :o)))

    VálaszTörlés
  16. Juhuhújjj!!! Gyönyörűűű! Ötlet elraktározva... ;)

    VálaszTörlés
  17. Szépségesek!! Fantasztikus az ötlet!! Nálad mindig ilyen csúcs szupereket találok!!
    És a fejléced is gyönyörűséges!!

    VálaszTörlés
  18. Tündi!

    Köszönöm Neked is!

    Maria!

    Neked is szintén köszönöm! A fejlécet pedig tegnap szerkesztettem az Ünnepi hangulatra...

    VálaszTörlés
  19. Szerelem első látásra!
    Egy percet sem akartam tőlük távol lenni, ezért ma megsütöttem őket.
    Természetesen tej- és tojásmentesen.
    Köszönöm a formabontó ötletet!!! :)

    VálaszTörlés
  20. Nagyszerű ötlet ez a szív,köszönöm. Gyorsan el is készítettem, igaz az alakja hagyott némi kívánni valót, de majd gyakorolom. Nagyon finom sósan is és utólag rákent baracklekvárral is.(Mindkét félét megcsináltam..:)
    És most fogom a gyomrom, mert melegen néhányat bekaptam belőle.:)

    VálaszTörlés